Coming Out Dag: Laat het weten met een kaartje!
Afgelopen Pride lanceerde Expreszo een ansichtkaartenset met Pride-thema’s. Goed nieuws: we hebben er nu nog meer! Vrijdag 11 oktober is het Coming Out Dag. Laat

Afgelopen Pride lanceerde Expreszo een ansichtkaartenset met Pride-thema’s. Goed nieuws: we hebben er nu nog meer! Vrijdag 11 oktober is het Coming Out Dag. Laat

De Europese verkiezingen staan om de hoek, op 23 mei om precies te zijn. Ja, we hebben pas geleden nog de Provinciale Staten- en Waterschapsverkiezingen

Vandaag is het de internationale dag van transvisibiliteit. Deze dag is in 2009 de wereld in gebracht door de Amerikaanse Rachel Crandall, zij deed dit om

“Oh, maar je ziet er helemaal niet uit als een homo?!” Is een uitspraak die vaak voorbij komt als iemand vertelt dat diegene niet cisgender

Het thema van de Amsterdam Pride 2019 is ‘Remember the past, create the future’. Dit is gekozen met het oog op de Stonewall-rellen, die precies

Tijdens de laatste vergadering van Expreszo stond Paarse Vrijdag op de agenda. ‘OK, wat was dat ook alweer?’, dacht ik. De vraag kwam: ‘Wie o

Expreszo presenteert: De Eerste Keer. In deze serie willen we de ruimte geven aan die Eerste Keren waar je niemand over hoort. Want over sommige eerste keren

Vandaag is het de internationale Transgender Day of Visibility. Het idee achter deze dag is dat transgender personen op een positieve manier onder de aandacht

Het thema van Pride Amsterdam is dit jaar Heroes. En dat is precies wat wij van Expreszo zoeken: helden. Ben jij de creatieve doen-denker of

Ben jij het schrijftalent dat wij zoeken? Of is beeld helemaal jouw ding? Dan is Expreszo op zoek naar jou! Stuur ons voor 15 januari

“Hé Kimberly, het is vrijdag Pansexual Pride Day, zou jij een stukje willen schrijven?” Natuurlijk wil ik dat. Na het toezeggen googel ik meteen “Pansexual

Familieverjaardagen: je weet meestal wel wat je daarbij kan verwachten. Dat geldt ook voor onze columnist Ricky, die kan rekenen op altijd dezelfde confronterende vraag